Ny VD i Svenska Golftourerna AB (SGT)

Till ny VD i SGT har i dag utsetts Louise Permelin, som därmed efterträder Claes Grönberg. Louise kommer att tillträda tjänsten fr o m den 1/2 2009.

Louise kommer närmast från Svenska Golfförbundet där hon verkat som chef för Verksamhetsområde Tävling & Evenemang, och rekryteringen har skett i samråd med SGF.

- Louise har en perfekt bakgrund för detta arbete, och det känns mycket tillfredställande att finna en så bra efterträdare nu när "Mr SGT", Claes Grönberg, lämnar stafettpinnen vidare. Louise har egen erfarenhet från elitspelarperspektivet, som anställd i PGA och SGF samt från SGT. Med den bakgrunden kan vi känna oss trygga att kunna fortsätta utveckla den svenska touren som en av grunderna till den fantastiska spelarutvecklingen vi ser och har sett när det gäller svenska elitgolfare. I princip samtliga svenska stjärnor vi har på USA- och Europatourerna har fått sin fostran inom SGT. Nu är det dags för nya generationer och jag är övertygad om att Louise kommer att förvalta det ansvaret på bästa sätt, säger Mats Enquist; styrelseordförande för SGT.

- Jag är oerhört stolt över att ha fått förtroendet för det här uppdraget. Proffsgolfen ligger mig varmt om hjärtat och jag är medveten om hur pass viktig den är för utvecklingen av Svensk elitgolf. Jag ser fram emot att förvalta den fina tour som tidigare ledning har skapat men jag har även ambition att stå för nytänkande och utveckling. SAS Masters Tour är en fantastisk produkt för både spelare, arrangörer och sponsorer och det ska verkligen bli roligt att driva det här, säger Louise Permelin.

För närmare frågor, kontakta:
Mats Enquist (ordförande), 0705-937771 (me@pgasweden.com) eller
Louise Permelin, 0706-221595 (louise.permelin@sgf.golf.se)

Svenska Golftourerna AB (SGT) är ett samägt dotterbolag till Svenska Golfförbundet och PGA of Sweden. SGT driver SAS Masters Tour, Sveriges Professionella Golftour, där damer och herrar tävlar på en unik nationell tour i ett internationellt sammanhang för att ta steget till nästa nivå som professionella golfspelare.