Golf.se satsar på Jobb & Karriär i samarbete med Jobbguiden.se

Golf.se startar nu en Jobb & Karriärsektion i samarbete med Jobbguiden.se. Tanken är att bli den självklara kanalen för svenska golfklubbar när de ska rekrytera nya medarbetare.

"Vi har valt Jobbguiden.se som partner dels för att de har ett bra rykte men även för att de har en intressant partnermodell som affärsidé och driver jobbsektionen på många andra större sajter. Dessutom är det viktigt för oss att golfklubbarna kan få ett riktigt bra erbjudande och nå en stor och attraktiv målgrupp när de ska rekrytera nya medarbetare. Vi vill att Golf.se ska vara mer än bara en sajt om golf och vill ha ett innehåll på sajten som ger besökaren både nytta och nöje. Samarbetet innebär att golfklubbar anslutna till Svenska Golfförbundet erhåller kraftigt rabatterade priser vid annonsering efter nya medarbetare. Golfklubbarnas platsannonser kommer att listas under jobbsektionen på Golf.se som ensamt är ett starkt räckviddsmedia där golfklubbarna kan vara säkra på att hitta kandidater som har golf som intresse. Klubbarna får även sin annons publicerad på Jobbguiden.se och deras partnernätverk som bland annat innefattar affarsvarlden.se, dinapengar.se, msn.se med fler." Säger Dan Persson, Affärsutvecklingsansvarig på Svenska Golfförbundet Affärsutveckling AB.

"Jag tycker det känns jättekul bli partner med Golf.se med tanke på den extremt intressanta målgrupp som våra övriga annonsörer når genom Golf.se. Många är högutbildade vilka är den typen av kandidater våra kunder vill nå när de rekryterar till sitt företag. Utöver golfklubbarnas annonser kommer alla våra platsannonser (ca 4000) att publiceras under jobbsektionen på Golf.se" säger Nicklas Jonsson Marknadschef på Jobbguiden.se.

Jobbsektionen på Golf.se är redan igång och ett 3-årigt avtal mellan Svenska Golfförbundet och Jobbguiden.se är tecknat.

Om Golf.se
Golf.se är med 150 miljoner sidvisningar per år och nästan 1 miljon unika besökare per månad (aug07) den i särklass största livsstilssiten för golfare i Sverige. Innehållet breddas löpande för att vara en naturlig plats för alla som har golfen som livsstil.

Om Jobbguiden.se
Jobbguiden.se är en av Sveriges ledande Jobb & Karriärsajter som ägs av bla. CareerBuilder och Microsoft

Svenska Golfförbundet Affärsutveckling AB
Dan Persson, Affärsutvecklingsansvarig