Nytt huvudsponsoravtal för Scandinavian Masters

Scandinavian Masters har tecknat ett huvudsponsoravtal med den amerikanska konsumentjätten Fortune Brands. I och med detta är huvudsponsorskapen till Scandinavian Masters slutsålda.

Scandinavian Masters har tecknat ett huvudsponsoravtal med den amerikanska konsumentjätten Fortune Brands. I och med detta är huvudsponsorskapen till Scandinavian Masters slutsålda.

– Vi är väldigt glada att inte bara locka den nordiska näringslivseliten till ett partnerskap, utan det känns förstås väldigt stimulerande att vårt arbete med att förändra tävlingen även lockar ledande globala företag, säger tävlingens VD Fredrik Nilsmark.

Fortune Brands äger kända golfmärken som Titleist, FootJoy och Cobra och är också världens fjärde största producent av spritdrycker inom premiumsegmentet.

– Som världsledare inom både golf och alkoholhaltiga drycker ser vi partnerskapet med Scandinavian Masters som en utmärkt möjlighet i samband med att vi stärker vårt varumärke och arbetar för att öka våra investeringar i Sverige, säger Fortune Brands kommunikationsdirektör Clarkson Hine.

Scandinavian Masters avgörs på Arlandastad den 16-19 augusti och är Nordens största årligen återkommande idrottsevenemang. Bland stjärnorna i årets tävling märks John Daly, Tom Lehman och Corey Pavin tillsammans med Europatoureliten.

– Svenskarna känner till flera av våra ledande varumärken och vi tycker att det känns spännande att med hjälp av Scandinavian Masters introducera Fortune Brands, som är företaget bakom dessa framgångsrikt växande varumärken. På de stora golftourerna är det exempelvis fler spelare som spelar med bollar från Titleist än alla andra golfbollsmärken tillsammans, säger Clarkson Hine.

För mer information vänligen kontakta Fredrik Nilsmark VD Scandinavian Masters Mobil 0706-78 58 58