Svensk Golf får ny chefredaktör

Oskar Åsgård tar över som chefredaktör på golfarnas medlemstidning efter Tobias Bergman som blir kommunikationschef på golfdetaljisten Dormy.

Oskar Åsgård tillträder den nya tjänsten som chefredaktör på Svensk Golf den 1 april och lämnar då arbetet som chefredaktör på Golf Digest efter drygt ett år. Han har tidigare arbetat på Svensk Golf som reporter och med utrustning som specialområde.

– Det känns som en oerhört kul och inspirerande utmaning. Svensk Golf är ett väldigt starkt varumärke och det är en rolig titel att jobba med eftersom den når hela Golfsverige. Att få vara med och forma vad vi skriver om och skildra världens bästa sport är helt klart ett drömuppdrag, säger Oskar Åsgård i ett pressmeddelande.

Svensk Golf är fortfarande en tidning för medlemmar i svenska golfklubbar och ges ut tio gånger per år. I ett samarbetsavtal med Egmont beställer Svenska Golfförbundet tidningar till golfklubbarnas medlemmar enligt principen en tidning per hushåll.

Svenska Golfförbundet sålde sin medieverksamhet 2015 med Svensk Golf, Svenskgolf.se och Golfguiden till Egmont Publishing Subsidiary AB. Golf.se gjordes om till en förbundssajt med allt om Svenska Golfförbundets verksamhet medan Svenskgolf.se är sajten för den enskilde golfaren.

Både Svensk Golf och Golf Digest ägs av Egmont Publishing och har en gemensam golfredaktion.

Läs Egmonts pressmeddelande

Svensk Golfs chefredaktörer 1946–2017