Svenska Golfförbundet i nytt samarbete med Folksam

Svenska Golfförbundet och Folksam har tecknat ett avtal som gör Folksam till strategisk partner inom sakförsäkring. Avtalet ska ge svenska golfklubbar och golfare förmånligare försäkringar, samt minska antalet skador ytterligare på svenska golfklubbar.

Avtalet omfattar medlemsförsäkring, klubbanläggningsförsäkring och projektet "Säker Golf".

Nästan 500 golfklubbar anslutna till Svenska Golfförbundet, och drygt 500 000 golfare med familjer, får därmed tillgång till förmånliga försäkringar.

Bland annat kan alla som spelar golf på anläggning ansluten till Svenska Golfförbundet känna sig trygga tack vare medlemsförsäkringen.

Folksam kommer också att tillsammans Svenska Golfförbundet arbeta med projektet "Säker Golf", vars främsta uppgift att minska antalet skador ytterligare på såväl golfare som egendom, såsom klubbhus, maskiner och bilar. Golfen är redan i dag en av de säkraste idrotterna med ytterst få person- och egendomsskador. Nu ska den bli ännu säkrare tack vare speciella checklistor.

Gunnar Håkansson, generalsekreterare på Svenska Golfförbundet, är nöjd med avtalet:

- Det är viktigt för oss att ha en stark och kunnig partner när det gäller försäkringsfrågorna inom golfsporten. Vi är därför mycket glada för att Folksam valt att bli vår strategiska partner och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete.

Anders P Karlsson, marknadschef på Folksam Företag, säger:

- Golf är Sveriges näst största idrott, efter fotboll, i antalet utövare och vi är mycket nöjda med att vara strategisk partner till svensk golf.

För ytterligare information:

Gunnar Håkansson, Generalsekreterare, Svenska Golfförbundet,