Den här sidan vänder sig till dig som jobbar på golfklubb eller på något sätt har en funktionärsroll på din klubb. Sidan vänder sig inte till dig som är spelare och medlem och söker information om tjänsten Min Golf.

Programvara

    1. GIT (Golfens IT-system)
    2. Att använda nya GIT kräver att din dator är ordentligt uppdaterad med Windows Update.

      Så uppdateras GIT

      När en ny uppdatering av GIT är satt i drift behöver programvaran på klubben uppdateras så att den är av samma version som centralt. När du startar GIT första gången efter uppdateringen, blir du ombedd att uppdatera. Det gör du enkelt genom att godkänna uppdateringen och resten sker automatisk, bara att vänta några minuter.

      Väljer du att inte uppdatera när denna fråga kommer upp kan du inte köra GIT då din version måste vara samma som centralt.

      Nyinstallation av GIT

      När GIT inte finns installerat sedan tidigare på en dator klickar du på länken nedan för att installera det. Länken startar installationen automatiskt, du behöver bara godkänna att den ska köras. Det finns inte någon installationsfil att ladda ner utan GIT installeras direkt från de centrala servrarna till din dator.

      Klicka här för att starta nyinstallation av GIT

    3. TV visning
    4. TV-visningen kan klubben använda för att visa upp bokningsläge och tävlingar på en TV-skärm i t ex klubbhuset.

      Tjänsten ingår i GIT-avgiften och startas första gången från GIT under menyvalet tjänster.

      Handledning för hur du hanterar TV-visningen hittar du här...

    5. Golfterminalen
    6. Golfterminalen är en självbetjäningsterminal som finns ute på många golfklubbar runt om i landet.


      Upplev skillnaden med nya Golfterminalen där golfaren kan boka tider, justera hcp och anmäla sig till tävlingar. Med mobila betalningslösningar i form av Swish och scorekortssystemet OnTag blir Golfterminalen en komplett lösning för incheckning, ankomstanmälan, betalning och utskrift av scorekort.


      Tietoevry äger, förvaltar och sköter all support på Golfterminalen.
      Läs mer om den nya Golfterminalen på https://www.golfterminalen.net/ 

      Är ni kund på Golfterminalen och är i behov av hjälp, kontakta vår Helpdesk på Tietoevry:

      För mer information

      https://support.golfoffice.se

       

    7. OnTag - Scorekortssystem
    8. OnTag är en produkt kopplat mot Golfens IT-system som erbjuder scorekort både digitalt och i pappersformat.

      OnTag är en tilläggsprodukt som levereras av Tietoevry och är bla kopplad mot tidbokningen och tävlingsdelen i Golfens IT-system. Support av tjänsten tillhandahålls av Tietoevry, inte GIT-supporten.

      Är du kund på OnTag och är i behov av hjälp, kontakta Helpdesken på Tietoevry:

      https://support.golfoffice.se

Vanliga frågor

    1. Vem kan använda GIT?
    2. GIT är ett verktyg i vilket golfklubben hanterar sin administration. För att få tillgång till verktyget behöver klubben du ska jobba med ge dig en inloggning.

    3. Måste en golfklubb använda GIT?
    4. En golfklubb som är medlem i Svenska Golfförbundet måste föra sitt medlemsregister i GIT då detta ligger till grund för debitering och medlemsstatistik.

    1. Kommunikation / Internet
    2. Du behöver ha en Internet-förbindelse på minst 10 Mbit/s i båda riktningar för att Golfens IT-system ska fungera.

    3. Windows eller Mac (OS X)
    4. Golfens IT-system fungerar bara i Windows och inte på Mac i OS X. Nya GIT, GIT Tävling och Min Golf fungerar däremot på både Windows- och Mac-datorer. 

      Windows måste vara av version Windows 10 (senaste säkerhetsuppdateringarna skall installeras via windows update innan GIT installeras)

    5. Hårdvara
    6. Processor: >2.8 GHz
      Minne: >= 4 GB
      Hårddisk: >= 80 GB
      Skärm: Minst 17" 1024x768

Kassaleverantörer

    1. Crona Boxnet POS
    2. Crona Boxnet POS är ett internetbaserat kassasystem med integration mot GIT.
      Alla dina bokade tider laddas in i ditt kassafönster. Välj vilka tider du ska ta betalt för och lägg på valfria artiklar i kassan.
       
      När väl köpet är avslutat rapporterar kassan tillbaka till GIT de tider som är betalda.
       
      Crona Boxnet går att köra på vilken PC du vill så länge du har anslutning till Internet.
      Crona Boxnet har stöd för beloppskopplade (kassakopplade) betalkortsterminaler från Verifone.
       
      Tjänsten är ett abonnemang som löper per månad. Du väljer själv vilken funktionalitet du vill ha och vi syr ihop en lösning för din klubb. Support ingår alltid i månadskostnaden.
       
      För klubbar som arbetar med Fortnox har vi byggt en helautomatiserad lösning för överföring av kassarapporter, bokföringsordrar samt fakturaunderlag.
       
      Kontakta oss för en demo!

      info@boxnet.se
      www.boxnet.se/golf

       

    3. EasyPos Club
    4. Ett modernt etablerat kassasystem anpassat för golfklubbar.
      • Integration mot GIT
      • Ingen bindningstid
      • 70% rabatt under lågsäsong
      • Fungerar i befintlig hårdvara med internetanslutning
      • Spårbar försäljning på individnivå
      • Skattekontroll ingår i systemet
      • Koppling mot Fortnox och Visma Administration
      • Integrerade (kassakopplade) kortterminaler
      • Telefonsupport ingår
    5. Sharp
    6. Sharp har med över 30 års erfarenhet inom kassasystem utvecklat funktioner för en mängd olika branscher. Allt för användarnas vardag skall förenklas och effektiviseras.

      Nu har en integration skapats mot GIT. Med denna koppling ger det golfklubbarna en smidig hantering av besökarnas bokade tider och betalningar. Moment som tidigare hanterades i separata system, kan nu administreras direkt i Sharps anpassade kassasystem för golfklubbar. 

      GIT koppling i kombination med en specialanpassad mjukvara, gör att användare av Sharp får ett unikt kassasystem anpassat för golfklubbar som ger tillgång till värdefull statistik för att utveckla verksamheten. Det passar den dagliga driften både vad det gäller shop, restaurang och reception.

      Integration mot betalningslösningar och ekonomisystem är för Sharp en självklarhet. Ett axplock av övriga funktioner är tex. SMS/epost utskick, kundklubbshantering, lager, leverantörsbeställningar, dagsrapporter på email/sms och molntjänster i form av Sharp Web Office och mycket mera.

      Support kl. 8.00-22.00 samtliga 365 dagar om året ingår alltid ifrån Sharp dessutom. Supporten erbjuder direkt hjälp genom att fjärransluta sig till kassasystemet och kan på så sätt avhjälpa eventuella problem direkt eller så hanteras ärendet via telefon. Sharp har ett rikstäckande nätverk av dedikerade Sharp partners som erbjuder personlig rådgivning och stark lokal närvaro.

      This is Why Sharp är det naturliga valet för de som söker ett system som är anpassat för verksamheten idag, men som även är redo för framtiden med hjälp av molntjänster, integration mot webshop mm. Nyfiken på hur Sharp kan hjälpa dig i din vardag? Vänligen kontakta oss för mer information via info.se@sharp.eu  alternativt 08–634 36 00