Puttom visar vägen

Greenkeepern Ingemar Strandberg på Örnsköldsvik GK Puttom är inte rädd för att prova ny teknik. Kolla in hur Ingemar presenterar klubbars stora snackis, nämligen banstatusen, på ett enkelt och alldeles utomordentligt sätt med rörligt material. En film som alldeles garanterat gör att gäster och medlemmar får större förståelse för och uppdateringar om "sin" bana.

Kika på klippet från Örnsköldsviks GK Puttom

Att våga prova är nyckeln, ta fram den smarta mobilen, filma ett kort klipp och lägg ut i sociala medier eller på klubbens hemsida. Berätta också att ni har publicerat innehåll för medlemmar, sponsorer och övriga kopplade till klubben på något sätt. Det behöver inte vara svårare än så men kommunikationen blir tydlig och ni stärker garanterat klubbens varumärke.

I dag vill människor känna att de tillhör någonting som betyder något, en golfklubb kan inte längre bara sälja sina tjänster, den måste också kunna berätta vad den står för, hur den arbetar för att vara en del av samhället och hur den tänker kring miljöfrågor och andra viktiga bitar som gör att människan kan känna stolthet av att vara en del av det arbetet.

Så sätt kommunikation på agendan och prata om hur ni ska nå ut, prioritera berättandet och jag tror att ni får behålla fler medlemmar och dessutom öka chansen till nyrekrytering.